Fél Amerika – beleértve az elnököt is – Athelstan Spilhaus tudományos-fantasztikus képregénye alapján képzelte el a jövőt, ahol végre a technika diadalmaskodik. Ő pedig egy nap elhatározta, hogy mindezt valóra váltja, és megépíti Minnesotában a kísérleti várost. Hiszen minden találmánynak van egy tesztelhető prototípusa a tömeggyártás előtt – miért pont a városnak ne lenne? Földalatti teherszállítás, robbanómotorok nélküli belváros, újrahasznosított hulladék, helyenként sínekre terelt autóforgalom. A közlekedés egy részét a kommunikációs rendszerek fejlesztésével szorították volna vissza, a város nagy része fölé pedig üvegkupola borult volna. A költségekbe és tervezésbe az állam is beszállt. Kijelölték a helyszínt, és eldöntötték: 1974-ben megindulhat az építés!


A RENDEZŐRŐL
Chad Freidrichsis díjnyertes dokumentumfilm producer, aki négy hosszabb dokumentumfilmet rendezett és készített. Jártas a dokumentumfilm gyártás minden területén es a legtöbb szerepet maga töltötte be a filmkészítés soránn. Kimondottan gyakorlott a szerkesztés területén és a gyártás utáni szakaszban. Harmadik filmje, a Pruitt-Igoe Myth, elnyerte a Nemzetközi Dokumentum Szövetség 2011-es ABCNEWS VideoSource díjat az archívalt felvételek használatáért, az Amerikai Történelmi Szövetség rangos 2012-es O’Conner Film díjat a történelem kiemelkedő értelmezéséért illetve megkapta az Amerikai Történészek Szervezetének 2012 Erik Barnouw Film Award-ot is. A filmet a Variety, a „filmművészet újságírásának ritka művészi példája”-kent emlegette, az Art Forum pedig ugy jellemezte munkáját mint „intelligens meditáció az amerikai városok hanyatlásárol”. Freidrichs a zenei produkció kivételével minden dokumentumfilmes munkát kipróbált, dolgozott vezető gyártóként; rendezőkent; szerkesztőkent; volt társszerző; operatőr; colorist; vizuális effektus művész; hangszerkesztő, tervező és keverő; sot a nagyfelbontású 16 mm-es filmfelvételek legtöbbjét is saját irodájában készítette el. Jelenleg A The Experimental City dokumentumfilmet népszerűsíti ami azzal foglalkozik, hogy próbáltak az 1960-as évek Minnesotájában egy futurisztikus várost építeni, eközben pedig Freidrichsis szabadúszó szerkesztőként is dolgozik és segít más filmeseknek befejezni a munkáikat.